ازدواج فامیلی و ارتباط آن با معلولیت | کدام ازدواج فامیلی خطرناک است ؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

 

ازدواج فامیلی یکی از انواع ازدواج است که عده بسیاری طرفدار آن هستند و عده دیگری با آن مخالفند. ازدواج فامیلی به دلیل تناسب خانواده‌ها و شناخت آنان نسبت به یکدیگر از مزایای زیادی برخوردار است اما از سوی دیگر مشکلاتی نیز با خود به همراه دارد. با آگاهی از مزایا و مشکلات ازدواج فامیلی و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و خانواده سالم خود را تشکیل دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

منبع:

ازدواج فامیلی و ارتباط آن با معلولیت

 کدام ازدواج فامیلی خطرناک است ؟

 

ازدواج فامیلی ریشه در فرهنگ جوامع دارد

ازدواج مسئله بسیار مهمی است که باید با درک و شناخت کافی انجام گیرد. بیشتر افراد به ویژه خانواده‌ها معتقد هستند که نمی‌توان نسبت به شخص غریبه شناخت کافی پیدا کرد و به همین دلیل تاکید دارند که با اقوام خود وصلت نمایند. دلیل این افراد این است که دختر و پسری که اقوام باشند دارای فرهنگ مشترکی هستند و ازدواج موفق‌تری خواهند داشت. در قدیم‌ به ازدواج دختر عمو و پسر عمو تاکید داشته و معتقد بودند ازدواج فامیلی به دلیل آداب و رسوم مشترک نتایج مثبتی در پی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات در زمینه انواع ازدواج کلیک کنید. 

 

امتیازات ازدواج فامیلی

  • تناسب آداب و رسوم خانواده‌ها
  • افزایش میزان شناخت
  • سازگاری بیشتر زن و شوهر و دوام زندگی زناشویی
  • تحکیم روابط قومی
  • کاهش هزینه‌های مربوط به عقد و عروسی
  • حفظ دارایی در درون خانواده و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر

 

تماس با مشاور

معایب ازدواج فامیلی

ازدواج فامیلی علاوه بر مزایا و امتیازات، معایبی نیز با خود به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. احتمال افزایش بیماری های ژنتیکی

در ازدواج فامیلی ریسک دچار شدن نوزاد به بیماری‌های ژنتیکی و نواقص جسمی مانند نارسایی‌های قلبی، نابینایی و غیره بالاست. خطر این نوع ازدواج وقتی بیشتر احساس می‌شود که بدانید حتی اگر نوزادان حاصل از ازدواج فامیلی سالم به دنیا بیایند خطر هنوز در کمین است و امکان دارد نسل‌های بعدی نیز دچار مشکل شوند.

2. عدم تحقیق کردن درباره طرف مقابل

با وجود اینکه اقوام نسبت به یکدیگر آشنایی دارند اما نیاز است که تحقیقات به طور کامل انجام گیرد و دختر و پسر زمانی را به آشنایی با طرز فکر و برنامه‌هایی که برای اینده دارند اختصاص دهند.

3. شرایط جدایی سخت

اگر زن و مرد با هم تفاهم نداشته باشند شاید طلاق بهترین راه حل برای آن‍‌ها باشد . در حالی که در ازدواج‌های فامیلی کنار آمدن با این مسئله به سختی ممکن خواهد بود و گاهی برای حفظ پیوندهای قومی زن و مرد مجبور می‌شوند زندگی خود را فدا کنند.

4. افزایش دخالت خانواده ها

به دلیل پیوند قومی، خانواده‌های زن و مرد به خود اجازه می‌دهند دخالت بیشتری در زندگی دختر و پسرشان داشته باشند و چنانچه مخالفتی از طرف زوج صورت بگیرد به ناراحتی خانواده‌ها منجر خواهد شد.

 

آیا ازدواج فامیلی خطرناک است؟

نتایج آزمایش‌های زیستی نشان می‌دهد که نوزادانی که حاصل ازدواج فامیلی هستند با خطر ابتلا به معلولیت و بیماری‌های ژنتیکی رو به رو می‌باشند. در ازدواج‌های فامیلی نسبت به ازدواج‌های غیر فامیلی نرخ تولد نوزدانی با عارضه نابینایی، عقب ماندگی ذهنی، بیماری‌های پوستی و جسمی بیشتر خواهد بود تا جایی که می‌توان گفت به طور تقریبی این مسائل و مشکلات در ازدواج‌های فامیلی 2 برابر ازدواج‌های غیر فامیلی دیده خواهند شد.

البته باید گفت این امر همیشه اتفاق نمی‌افتد و در صورتی احتمال تولد نوزادانی با این عارضه‌ها خواهد بود که در خانواده پدر و مادر سابقه بیماری وجود داشته باشد. به هرحال خطرات ناشی از ازدواج‌های فامیلی همیشه تهدید کننده هستند و اگر در تولد نوزادان نسل اول تاثیر نگذارند، ممکن است در نسل‌های بعدی عوارض نامطلوبی را برجای بگذارند.

1. آزمایش ژنتیک

در صورتی که دختر و پسر دارای رابطه قومی باشند و بخواهند با یکدیگر ازدواج کنند اکیدا توصیه می‌شود قبل از ازدواج به آزمایشگاه خون مراجعه کرده و آزمایش ژنتیک انجام دهند. در این نوع آزمایش خطرات ناشی از ازدواج فامیلی مشخص خواهد شد. علاوه بر آن باید از خدمات مشاوره ژنتیک نیز بهره‌مند گردند و بهتر بتوانند با عواقب و پیامدهای ازدواج فامیلی آشنا گردند.

2. تشخیص بیماری ژنتیک با استفاده از روش NGS

در این نوع تشخیص که ” نسل جدید تعیین توالی” نامیده می‌شود همه ژن‌های مرد و زن را مورد بررسی قرار می‌دهند و بیماری‌هایی را که هر کدام ناقل آن هستند مشخص می‌کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا ازدواج فامیلی مانع از طلاق و جدایی می‌شود؟

با تمام مزایایی که در مورد ازدواج فامیلی بیان گردید باز هم نمی‌توان به طور قطع گفت موفقیت و نتیجه خوشایند در این نوع ازدواج کاملا تضمین شده است، زیرا به صرف فرهنگ مشترک ممکن است اخلاقیات و رفتارهای زن و مرد با یکدیگر هم خوانی نداشته باشند و نتوانند آنچنان که شایسته است به هم عشق بورزند و همدیگر را دوست داشته باشند. در نتیجه امکان جدایی و طلاق در این نوع ازدواج وجود خواهد داشت.

چرا درصد بیشتری از ازدواج های قومی در بین طبقات مرفه جامعه دیده می شود؟

به دلیل اینکه طبقات مرفه جامعه به دنبال حفظ دارایی و اموال خود هستند، ترجیح می‌دهند به واسطه ازدواج فامیل ثروت خود را حفظ کرده و آن را نسل به نسل در خانواده خود منتقل کند.

 

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

ازدواج فامیلی و ارتباط آن با معلولیت

 کدام ازدواج فامیلی خطرناک است ؟





:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: